Foto svar

Har fått en fråga angående hur jag tar mina outfit bilder.
Oftast tar jag men någon utan våra system kameror, den ena Nikon och den andra Sony D... nånting. Ibland använder jag mig även vår lilla digitala kamera och jag tycker faktiskt att resultatet blir det samma som med system. Ytterst sällan använder jag mig av min photobooth kamera (finns på macbook datorer) vid outfit bilder. De blir oftast för suddiga då.
/
Jag tar alltid mina bilder själv, känns som om jag får bättre resultat då. Sen fick jag också en fråga hur jag hinner springa och ställa mig framför kameran när jag klickat på kamerans "slutar-knapp". Hehe, svaret är självutlösare hur patetiskt det än låter. Men de är den tekniken man får utnyttja.
/
Övriga tips för bra outfit bilder är att helst ta utomhus. De blir mycket, mycket finare då. Är de snö storm eller regnigt slask ute så blir inomhus bilderna bäst om du fottar framför en vit vägg och sätter på blixt på kameran.
Sista tipset är övning ger färdighet. Vet inte hur många outfit bilder jag har i mitt bildbiblotek eller hur många gånger jag tagit om ett fotto som jag sedan ska använda.
Hoppas ni/du fick svar! det är bara fråga på mer om ni undrar något.
pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0