It's always hard when you're up for a change

Det kom väldigt plötsligt, och jag har insett att det kan hända mycket på bara två dagar.

Det som har hänt angår skolan. Jag har nämt förrut (för ungefär en vecka sen) att det inträffade en väldigt jobbig sak som jag inte orkade ta upp just då. Saken var den att en av mina kompisar ska byta skola. Vi är tre tjejer som umgås ganska mycket och när en droppar av blir det väldigt... tungt. Jag har inte riktigt klickat med de andra i paralell klassen o.s.v. Så vi ringde för att kolla om det fanns plats i en annan skola där jag har mina kompisar som jag umgås med på fritiden. De sa först att vi bodde för långt ifrån skolan och att det inte fanns någon plats, men igår ringde de och bad mig att komma till en intervju med deras rektor. Och det var på den jag var imorse.

Det gick bra, rektorn verkar bra och skolan också. Jag sa ingenting till mina kompisar för att jag inte ville att det skulle gå "ett snack bakom ryggen" när jag inte ens visste om jag kommit in i skolan. Men det höll inte så länge eftersom en tjej i min kompis klass såg mig och så på en kvart visste hela årskursen att jag varit där. Och det var både på gott och ont.

Jag vet inte riktigt hur det kommer bli till hösten. Men jag har förmodligen en plats i den nya skolan. Jag har ingen aning om i vilken klass eller så men hoppas på att få information om det snart. Jag hoppas verkligen att allt ska fixa sig nu, för jag har redan gått igenom tillräckligt många motgångar under min högstadietid.

Nu ska jag höppa i säng,
Hoppas ni har det bra allihoppa,
Kiss and hug, Alice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0