I'm back.

Hej igen bloggen!

Det var väldigt länge sen nu. Mer än två veckor faktiskt. 

Det är så jäkla svårt när man har så mycket att skriva. Jag skulle kunna skriva flera sidor. Men, det ska jag inte göra nu.

Det har varit 2 underbara veckor. Vi har haft sjukt roligt. Vädret var ju perfekt. Aldrig skulle jag kunnat tänka mig nått bättre. Soligt varenda dag förutom en eller två kortvariga regnskurar. Det blåste lite dåligt ibland men seglingen var inte det viktigaste för mig. Det som var viktigast för mig var att jag kunde vara mig själv, bli accepeterad och samtidigt ha riktigt kul. Och så var det verkligen..

Lite exempel på vad som gjorts:

- Vattenkrig från segelbåtarna
Absolut det bästa (/värsta) vattenkriget jag har varit med om. Jag blev så blöt att jag kunde vrida ur vatten ur kläderna och hälla ut vatten från mina skor. Jag svär, jag överdriver inte.

- Långsegling och "dygning"
Vi seglade 4 timmar till en ö. Vi packade upp och berättade spökhistorier. Vi "sov" i sovsäckar under bar himmel på en klippa. Vi kunde se både solnedgången och soluppgången. Jag var faktiskt en av dom som lyckades vara uppe till 7 på morgonen! Blev förvånad själv att jag klarade det. Jag är annars en riktigt sömntuta...

- Spökrunda mitt i natten
Självklart ska ledarna vecka oss mitt i natten och säga att man måste upp för att det hänt nått jätte viktigt. Och självklart måste man gå två kilometer upp på ett högt berg bara för att höra på en spökhistoria. Jag var illamående och sur till en början. Men när vi väl skulle ta oss ner, tre och tre blev jag livrädd. Haha! men lite kul var det faktiskt. ALLA var livrädda och skrek som galningar när ledarna hoppade fram med vita ansikten, yxor och kedjor.

- Segling... segling.. och segling
 Visst, det ÄR härligt att segla, men ett pass om dan räcker för mig. Två pass blev lite för mycket. Ledarna måste blivit riktigt trötta på oss så mycket vi klagade. Tillslut var det en ledare som la sig på en av våra sängar och härmade oss med gnällig röst: "Jag hittar inte mina stöövlar.. jag vill ha gooodis! Jag hatar å segla. Jag VILL inte segla. Jag vill ha fritid! Ett pass om dan räcker! ... Jag VILL inte seeeeeeeglaaa!"

- Alla sköna kommentarer som får en att skratta
Man har så många minnen och bilder i huvudet som inte går att förklara skriftligt. Man måste liksom varit där för att kunna tycka det är kul. Jag låg och tänkte på några utav dom igår och skrattade för mig själv.. Haha!

- Sammanhållningen..
Är ju egentligen den stora grejen som gör ett läger roligt. Efter två veckor lär man känna en massa nya och lär känna de gamla man hade innan ännu bättre. Jag saknar alla sååå mycket. Jag saknar till och med ledarna. Det blev ju som ens föräldrar för två veckor. Även om man blev väldigt arga på dem stundtals..

Nu är jag hemma igen och allting känns så himla tomt. Halva hjärnan är liksom fortfarande kvar på Vitsgarn. Men jag hämtar mig mer och mer. Igår blev en återhämtings dag där jag sov många, många timmar här hemma. Jag hade sömnbrist, helt enkelt. Vilket inte var så konstigt kanske.

Imorn åker jag till Gotland och är där i två veckor. Bärbara datan är med och jag kommer nog ha väldigt tråkigt ibland så det blir nog en del inlägg.

See you later, aligaitor <3 /alice

Kommentarer
Postat av: Tora

Nu har vi bytt bloggadress till toraochmirja.devote.se! :)

2009-07-06 @ 22:21:40
URL: http://toraochmirja.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0