Dreams that you want to remember.

De nätterna jag inte kan sova, lyssnar jag ofta på den här låten. Clair the Lune av Claude Debussy, Låten kan ni känna igen från ett flertal filmer. Twilight och Ocean's 11 är två exempel. Klassisk musik är väl inte direkt den typ av musik som fyller mina spotify listor här hemma. Men denna låt, är banne mig helt magisk. Helt magsik avslappnade och lugnande. Som ett sömnpiller som får en att tänka på bra saker. Och som får en drömma om bra saker. Om härliga saker. Om sådana saker man drömde om när man var liten, såna saker som man trodde kunde bli verklighet, men som man med tiden insåg var helt praktiskt omöjliga. Dreams that you want to remember.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0